Taggad till tänderna!

Idag gick jag upp tidigare för att hinna med det mesta av gårdssysslorna innan Alma vaknar och H åker till jobbet. Alma har varit väldigt gnällig det senaste och det är skönt att veta att djuren redan fått allt de behöver så kan jag ägna mig åt Alma helt och hållet. I och med att det var ljust så tidigt fick jag idén att gå upp lika tidigt varje morgon och ge mig ut och rida istället!
Rida kan jag ju bara göra när H är hemma och på kvällarna är det så mycket annat som behöver göras så det blir ofta att ridningen uteblir. Sysslorna kan jag oftast göra när jag har Alma även om det blir lite krångligare men rida går inte.
Dessutom tänkte jag försöka hitta en billig bilbarnstol som jag kan sätta i Sunes vagn så jag kan köra honom dagtid också. Tror Alma skulle tycka det vore jätteroligt att åka häst och vagn i skogen. 
Man får ju hitta sätt att få hästlivet att fungera även när man blivit förälder. Det går ju inte att sitta och drömma om ett eget ridhus med inkluderad lekplats utan man får göra det bästa av det man har!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: